Leczenie kanałowe

19 Styczeń
2017

Leczenie kanałowe zębów polega na rozpoznaniu i usunięciu chorej lub martwej miazgi zęba, która jest powodem stanu zapalnego dookoła korzenia. Następnie ubytek w zębie wypełnia się gutaperką, której ciekła forma dociera do najgłębszych zakamarków w pełni zapełniając wszystkie, nawet najmniejsze kanały. Dodatkowo uniemożliwia to rozwój bakteriom, które nie mają warunków do przetrwania. Jest to często jedyny sposób na skuteczną kurację zainfekowanego zęba.

Zabiegi z wykorzystaniem mikroskopu

Oprócz zwykłego leczenia endodontycznego w naszym gabinecie mogą Państwo odbyć zabieg z wykorzystaniem mikroskopu. Dzięki niemu można przeprowadzić proces leczenia zainfekowanego zęba z niespotykaną dotychczas precyzją i nieosiągalną dokładnością. Stosując mikroskop lekarz ma możliwość wglądu do wnętrza komory zęba, co daje możliwość lepszej diagnozy. Za jego pośrednictwem można zweryfikować długość i kształt kanałów oraz zidentyfikować ewentualne przeszkody i przeciwności. W naszym krakowskim gabinecie na wyposażeniu znajduje się wysokiej klasy mikroskop, który pozwala na leczenie kanałowe zębów, które w normalnych przypadkach spisane byłyby na straty. Dodatkowym atutem takiego zabiegu jest jego całkowita bezbolesność dzięki miejscowemu znieczuleniu.

Wskazania

Leczenie kanałowe zęba jest często jedynym rozwiązaniem dającym szansę na uratowanie zainfekowanego zęba. Najczęstszymi przyczynami infekcji miazgi są:

• próchnica
  • paradontoza
  • złamania lub inne urazy zębów
  • ubytki oraz starcia

Jeżeli odczuwasz dokuczliwy ból, a Twoje zęby stały się ciemniejsze i bardziej wrażliwe na ciepłe lub zimne temperatury udaj się jak najszybciej do naszego gabinetu w Krakowie. Szybka, poprawna diagnoza i podjęcie leczenia to duża szansa na całkowite pozbycie się bólu oraz uratowania zęba przed wyrwaniem.

Etapy leczenia endodontycznego

Leczenie kanałowe zęba składa się z kilku etapów:

• diagnoza i znalezienie zainfekowanej miazgi zęba, będącej źródłem problemów
  • oczyszczenie zęba z zalegającej martwej miazgi
  • płukanie kanałów zęba w celu usunięcia zagnieżdżonych w nich bakterii
  • osuszenie kanałów
  • wypełnienie ubytków gutaperką
  • odbudowa korony zęba

Niestety czasem jeden zabieg może nie wystarczyć a problem z zębem powraca w najmniej spodziewanym momencie. W takiej sytuacji dentysta kieruje pacjenta pracowni rentgenowskiej w celu wykonania zdjęcia choremu zębowi. Na jego podstawie stomatolog podejmuje decyzję o dalszym leczeniu. Nieprawidłowo wykonany zabieg leczenia kanałowego może być przyczyną zaniku kości. W takim przypadku należy jak najszybciej przeprowadzić zabieg po raz drugi aby zatrzymać ten proces i sprawić że tkanka wokół zęba zacznie się odbudowywać.

Redakcja dsdental

To może Cię zainteresować