Implantologia Kraków

23 Styczeń
2017

Implant to w rzeczywistości "sztuczny korzeń", który jest częścią przyszłego zęba. Pełni niejako funkcję kotwicy, która mocuje kostne podłoże z koroną zęba. W czasie trwania zabiegu jest on umieszczany w kości szczęki bądź żuchwy. Wykonuje się go z bezpiecznego dla zdrowia ludzkiego tytanu. Inne części konstrukcji to widoczna od strony jamy ustnej korona protetyczna oraz łącznik wiążący wszystkie elementy w jedną całość. Dopiero implant, łącznik i korona tworzą ząb. Nasza Klinika w Krakowie specjalizuje się właśnie w wszczepianiu implantów.

Wskazania do zabiegu to:

• duże braki zębów,
  • brak pojedynczych zębów,
  • brak zawiązków zębów stałych,
  • bezzębie - implanty są alternatywą dla protezy,
  • nietolerancja klasycznych protez,
  • stabilizacja protezy.

Diagnostyka

Osoby, które zgłaszają się do naszego Centrum Dentystycznego w Krakowie w celu wszczepienia implantów są na wstępie poddawane dokładnej diagnostyce. Stomatolog na podstawie zdjęcia pantomograficznego, wywiadu z pacjentem oraz niekiedy również tomografii komputerowej wybiera najlepszą w danym przypadku formę leczenia oraz przedstawia wstępny jego cennik.

Jak wygląda leczenie implantologiczne?

Jeśli u pacjenta doszło do zaniku kości to poddajemy je regeneracji, a więc odtwarzamy pełnowartościową tkankę kostną, która pozwala później na wszczepienie implantu. Nawiercamy w tym celu w kości otwory i wkręcamy w nie śruby z tytanu. Po okresie gojenia się implantów (do 6 miesięcy) lekarz odkrywa wierzch wczepu i mocuje śrubę łączącą implant  z koroną. Proces ten jest całkowicie bezpieczny dla pacjenta i bezbolesny. Zabieg trwa od 30 minut do 2 godzin.

Efekt końcowy w dużej mierze uzależniony jest od pacjenta, który uczestnicy czynnie w projektowaniu nowego uzębienia i przekazuje lekarzowi swoje oczekiwania wobec niego. Niezbędne są oczywiście wizyty kontrolne oraz prawidłowa pielęgnacja jamy ustnej.

Redakcja dsdental

To może Cię zainteresować